Udtalelser fra uddannede elever

 

Kære Bettinna

 

Konceptet har for mig betydet RO, glæde, en stærk krop og lysten til selv at kunne viderebringe BB-konceptet. Derfor slog jeg til, da uddannelsen blev slået op. Jeg er meget meget glad for, at jeg tog det valg.

 

Det giver mig nogle super fede muligheder i fremtiden, og så er det bare skønt at arbejde med sin interesse. BB-undervisningen udløser megen god feed back fra mine elever, og det giver mig bare så meget godt.

 

Charlotte Smedegaard


 

Kæreste Bettinna

 

Tak for uddannelsen og tak for alt, hvad du har lært mig gennem årene. Du har skabt et fantastisk koncept. Mit liv tog en ny og langt mere interessant, meningsfyldt, givende og blivende retning efter mit første møde med dig og dit koncept i 2004. Det har været en fantastisk rejse, som kun lige er begyndt.

 

Uanset hvad der sker i årene fremover, vil din indflydelse påvirke mig i positiv retning. Du har givet mig et godt og solidt fundament. Jeg vil forblive nysgerrig ligesom dig - så mon ikke, at vi kommer til at udveksle viden og erfaringer fremover også. Ikke et ord om afsked – blot et stort og rungende TAK.

 

Kærligst Yvonne


 

Oprindeligt meldte jeg mig til Body Balance Pilates uddannelsen for at gøre noget godt for mig selv. Jeg har været meget udfordret i min ryg.

 

Det har været en kæmpe glæde, at blive bevidst omkring kroppens holdning og muskler, og at lære hvordan musklerne arbejder i de specifikke Pilates øvelser.

 

Det har været en stor, spændende og sjov opdagelsesrejse med træning, læring om: muskler, øvelser, alkaline living og holistisk livssyn. Ofte har jeg tænkt undervejs: Havde jeg dog bare vidst og/eller været bevidst omkring dette tidligere i mit liv – og i de mennesker der står mig nær’s liv.

 

Og undervejs er glæden ved uddannelsen og nytten af den opnåede viden kun vokset. Det er læring for livet, i alle tænkelige fortolkninger heraf.

 

Som det understreges under forløbet, er det heldigvis aldrig for sent at træne kroppen og øge den fysiske og mentale sundhed.

 

For mig er der ingen tvivl om, at Pilates er forever 

 

Hilsen Hanne Engel


 

Hvorfor vælge Body Balance Pilates

 

Når du træffer et valg omkring hvilken motionsform du ønsker at dyrke, træffer du valget ud fra dine ønsker om mål, helbred og eventuelle skader.

 

Jeg prøvede BBP for 5 år siden og var på det tidspunkt på ingen måde i form. Jeg synes BBP var noget af det mest fantastisk jeg have oplevet og kunne ret hurtigt mærke at øvelserne gjorde noget godt for min, igennem mange år, forsømte krop. Tiden havde været knap efter 2 børnefødsler med kort mellemrum. Jeg læste om BBP og besluttede mig for at prøve om det virkelig var så godt som der stod. Og ja, det var det og faktisk lidt mere – desværre var der nogle omstændigheder som gjorde at måtte sige farvel til BBP efter godt et år ☹

 

Nogle år senere besluttede mine nu store piger sig for at starte i Fitness – den gamle skulle med og vi meldte os ind alle 3. Jeg dyrkede alle former for konditionstræning, motionsboksning blev min favorit, men også Spinning, Body Combat, Body Attack, Body Pump, Flow (en blanding mellem yoga, pilates og alm. styrke øvelser) blev en del af min hverdag og jeg trænede flere timer om ugen. Jeg tabte mig (har nu aldrig været tyk, men nu røg fedte på lårene også) mit kolesterol tal blev super, både det gode og det dårlige tal blev bedre og mit humør var i top. Desværre havde jeg tit ondt i kroppen, jeg synes jeg havde fokus på kroppen og øvelserne, men måtte gang på gang til kiropraktor og pludselig en dag talte vi om, at mange af de øvelser jeg lavede med høje spark og spark ud til siden slet ikke var gode for min krop - kroppen er først og fremmest bygget til at lave bevægelser fremad og bagud og ikke i den grad til siden. Jeg fik mere fokus på min kropsstamme, powerlåsen, tænkte lang m.m.

 

Hmmm tænkte jeg, hvad kan jeg selv gøre? Jeg prøvede Pilates, men var ved at dø af kedsomhed – var måske uheldig med instruktøren, men så undersøgte jeg om der stadig fandtes BBP – og her er jeg så i dag.

 

BBP er stadig en fantastisk motionsform ☺ Det er en livsstil for resten af livet, holdningen, psyken, ALT bliver bare bedre – og tænk, jeg har slet ikke været til kiropraktor i meget lang tid.

 

Forskellen mellem Pilates og BBP, er at vi på et træningsmodul på 1 ½ time har både, fod øvelser (vi får fat i alle vores små punkter under fødderne og får derfor også ”besked”, hvis der er ubalance i kroppen, opvarmning (vigtig at varme langsomt op, blodgennemstrømningen bliver bedre, så vi undgår skader), balance øvelser (er med til at skærpe vores koncentration, som vi også kan få glæde af uden for træningen) pulsserie (pulsen kommer op, hjertet pumper lidt ekstra, og al pulstræning er godt for vores kredsløb) styrke (vi får lange slanke muskler og vi mærker på vores egen krop, at 1 effektiv øvelse er bedre en 10 dårlige), stræk (strækøvelserne er vigtig for at undgå tykke kort muskler, og vi bliver bedret til at udføre pilates øvelserne hvis vi også strækker ud) og afspænding (her får vi mulighed for at ”mærke” os selv, mærke vores krop og tanker, en skøn måde at afsluttet en BBP-træning på) ALT det går vi glip af til en ”almindelige” Pilates time. ☺

 

Kærlig hilsen Stina Jensen


 

 

Hvad Body Balance Pilates har betydet personligt for mig

 

For mig har det givet en større forståelse for at arbejde og stryke kroppen korrekt over leddene.
Træningen af de dybe mave- og rygmuskler og bækkenbunden har givet mig styrke og bevidsthed om, hvor vigtige det er. Der ud over har jeg fået en bedre holdning samt viden om hvad en ubalanceret kan afstedkomme af skader. Det kan jeg nu videregive til andre mennesker, som har brug for det. En kædereaktion er sat igang.

 

Maria Ørtoft


 

 

Hvad betyder konceptet for mig?

 

En meget bedre holdning og meget mere bevidsthed om min krop og dens muskler. Den er blevet betydelig stærkere og mere smidig . Jeg er blevet meget mere bevidst om, hvad der er godt for mig mht. kost, vitaminer, olier, tanker og tilstande. Det har været en dejlig rejser, og den er kun lige begyndt. Tak for 2 meget lærerige år.

 

Christina Wessung


 

Body Balance® Pilates er en træningsmetode, som arbejder med at skabe en naturlig balance i kroppen. Via pilates styrker man bl.a. de svage muskler og udspænder de stramme. Pilates arbejder med at styrke kroppens center - de dybe mavemuskler, bækkenets muskler og de dybe rygmuskler. Desuden har åndedrættet en central funktion i pilates træning. Derfor vil jeg gerne lære andre om Body Balance Pilates principperne, som jeg synes kombinerer lidt af det hele, samt give andre styrke til at genvinde troen på et bedre liv.

 

Uddannelsen til Body Balance Pilates instruktør hos Bettinna Delfs i LivingAcademy er lige mig og jeg har nydt hvert sekund.

 

Hjertelig hilsen Litten Gervang


 

Min oplevelse

 

Uddannelsen har haft en afgørende betydning for mig – uanset glæden ved bevægelse og træning altid har fyldt meget i min tilværelse. Med den holistiske tilgang i Body Balance Pilates kommer sundhed til at betyde langt mere end i den gængse opfattelse af, hvad det vil sige at være i god form. At kredse om sundhed handler her om, hvad der skaber velvære – at leve i overensstemmelse med, hvad der gør godt for krop og sjæl.

 

Selve BBP-træningen er krævende for styrke og udholdenhed, men foregår på små hold, hvor underviseren har mulighed for at instruere og følge deltagerne, så der tages individuelle hensyn. Øvelserne udføres typisk uafhængigt at taktslag og fælles rytme - man følger først og fremmest sin egen rytme og formåen. Dermed gives der plads for differentiering – og det gælder om ”at lytte til egen krop”. Korrektioner spiller en stor rolle, fordi det er så vigtigt at gøre øvelserne rigtigt.

 

Derfor har vi i uddannelsen brugt meget tid på netop selve det at undervise. Den tekniske udførelse af øvelser kræver sit, men at få det formidlet til andre kræver overblik, overskud, pædagogiske virkemidler … Dels har vi brugt megen tid på at lære om den anatomiske brug af kroppen og videregive denne viden til deltagerne.

 

Selve uddannelsen har fyldt meget dette år – men det forekommer mig blot at være begyndelsen til nye spændende udfordringer!

 

Læretiden er ikke forbi – heldigvis … En stor tak til Bettinna som har gjort denne udvikling mulig.

 

Kærlig hilsen Jette Spøer


 

Hvad har konceptet betydet for mig?

 

Da jeg for mange år siden startede i Karlslunde, gik jeg ikke specielt meget op i konceptet. Det første der trickede mig var tidspunktet på dagen (morgen) og det matchede min fridag. Så var den i vinkel – for jeg vidste, at jeg havde brug for fysisk træning, og da jeg hele mit liv havde dyrket holdsport, var BBP ganske nyt for mig.

 

Da jeg startede, var jeg i mit livs dårligste form – pensionisterne omkring mig havde langt mere styrke end jeg – men de havde jo også gået på det hold i mange år!!!

 

Hurtig får man behov for at træne mere end en gang og det skete også for mig. Så begynder kroppen at tage form – det var jo dejligt. Men ondt i ryggen havde jeg jo af og til stadigvæk, og ind imellem kunne jeg få voldsom hovedpine efter jeg havde trænet, så der var noget der ikke var helt godt.

 

Jeg var ikke fokuseret nok på principperne – eller også lagde instruktørerne ikke nok vægt på dem dengang - det kan jeg ikke sige. Jeg var heller ikke stærk nok i alle principperne – min powerlås.

 

Men så skete der det at der blev lukket ned i Karlslunde – nå så må jeg vel lave noget andet. Men et år gik og jeg prøvede Yoga, løb, fitness – men det var ikke rigtigt mig.

 

Så da muligheden bød sig at transporten, træningen to gange om ugen, mine rejser kunne gå op i en højere enhed og jeg samtidig kunne få en uddannelse med mig – så var jeg ikke i tvivl – og det er jeg lykkelig over nu.

 

Dengang vidste jeg ikke, hvad uddannelses skulle bruges til – men det gør jeg nu, og det har jeg det rigtig dejligt med.

Konceptet er først kommet helt ind under huden på mig i forbindelse med min uddannelse. Det har været dejligt, at blive trænet af glade og kompetente trænere som er utrolige loyale over for konceptet – måske ikke lige hvad vedrører kost mv. men det skader ikke konceptet. Som hele tiden har fokus på principperne og hvor man som deltager er i forhold til dem og hvordan man kan flytte grænsen hele tiden – TAK. Det er også utrolig dejligt at være et hold af kommende instruktører – vi har stået i et fælles kaos og i en fælles glæde – og jeg har været rigtig glad for at have haft en dejlig sparringspartner i Charlotte under stort set hele forløbet.

 

Jeg ved ikke hvad der gjorde, at jeg lige pludselig synes, at nu var det tid for mig med ”Det rene liv”, blodprøver, kostomlægning så det kunne mærkes i familien og også på vægten. Men sådan er det nogle gange, så jeg mener virkelig, at jeg har fået det optimale ud af min uddannelse (ide’er, principper og indre sundhed) – og når jeg har det godt med mig selv og min krop – ja, så bliver livsglæden kun større.

 

TAK fra Gitte Bech


 

Kreta, Trevizan i Kissamou, september 2009

 

Jeg var taget på en tiltrængt ”ferie , et kursus af Bettinna Delfs ”Slip stress - og find din indre ro” og det var lige hvad jeg trængte til. Jeg var psykisk og fysisk kørt ned, manglede overskud, løbeskade i ben, indre stresset og ked af det.

 

Kurset som var en kombination af Body Balance Pilates, yoga, afspænding, meditation og mental fitness krydret med ”Det rene liv” information om hvor stor betydning kosten har for vores vitalitet og vores mentale balance. Med den basiske kost, som vi fik serveret af Trevizans søde personale, var der lagt op til et afgiftende ophold for krop og sjæl. Hvem kan ikke trænge til det?

 

Undervisningen var at integrere krop og sjæl, stilhed og aktivitet, det indre med det ydre, for at kunne bevare ro og overblik – også i hverdagens pressede situationer. At få en alsidig viden om krop, sundhed og udrensning. Målet, at fremme vitalitet og livsglæde.

Whauu hvor det tiltalte mig, jeg slugte det hele rådt. Med dette holistiske koncept fandt jeg hurtigt ud a at det var en verden jeg befandt mig godt i. Det holistiske syn på kroppen, denne form for undervisning, synes jeg var ideelt og noget jeg selv 100% kan stå inde for. Jeg synes, at alle mennesker skulle oplyses om det, så også de kunne gøre gode ting for sig selv, blive oplyst, forbedre deres livskvalitet, psysisk som fysisk… Burde være noget obligatorisk – et eller andet sted i vores liv, samfund …. krop og psyke påvirker hinanden gensidigt.

 

Med udgangspunkt i kroppen laves Body Balance Pilatses, som former, styrker og smidiggør din krop. Træningen fokuserer især på de dybe mave- og rygmuskler og på at forbedre din holdning.

 

Træningen afbalancerer sindets og kroppens processer, øger fedtforbrændingen og virker slankende. Blide yogaøvelser formindsker spændinger og stress, og sætter naturligt gang i den indre udrensning.

Kropsbevidsthedstræning øger kontakten til dit indre. Gennem åndedrætsøvelser og let meditation bliver du bedre til at håndtere bl.a. stress.

 

Fuld af energi: Energiøvelser og let meditation, lærer dig at afbalancere energien i kroppen. Simple teknikker som kan bruges både på job og i fritiden.

 

Alt dette fik jeg på en uge på Kreta i september 2009. Da Bettinna så spørger mig, om jeg kunne tænkte mig at være med på hende uddannelseshold, som startede senere i september, og som ville uddanne mig til BBP-instruktør henover 2 år, måtte jeg tænke, tænke og tænke. En ny tanke at forholde mig til, men meget hurtigt opstod der tanker og ideer til, hvad jeg kunne bruge det til. Først var det til mine løbe venner, de skulle da også lære alt det her gode, og ikke mindst strækkene, og det at bruge holdningsanalysen, opbygningen til at blive en bedre løber. Så kom tanker på børn/unge mennesker, det er, da her vi skal sætte ind, inden de når at få for mange dårlige vaner, skavanker. De skal da ”fodres” med hele det her holistiske kropssyn, som de så kan tage med sig op i deres voksne liv, og her nyde godt af, allerede i en ung alder, at have lært og forstået, værdisat forståelsen for balance i krop og sinds betydning for vores fysiske og psysiske tilstand. Det vil afspejle et glad og tilfreds menneske, som skaber positive energifelter omkring sig. Hvor det negative ikke længere påvirker dem.

 

Jeg synes det er genialt. Med denne her træningsform kommer du tættere på dig selv. Den nye tillærte kropsbevidst gør dig nærværende, den forankre dig i nuet, og i nuet kan du ikke blive stresset.

 

Med læsning af bogen ”Slut med Hovedpine Rygsmerter og andre plager” af Ole Larsen, som også indgår, som en del af undervisningsmaterialet på uddannelsen, fik jeg en masse andre nye redskaber/lærdom, til at bringe balance i kroppen. Igen her kendskab til hvor vigtig syre/base balancen i kroppen er, og hvor stor betydning den spiller for resten af vores velvære. Candida svampen´s betydning for evt. Iskiassmerter. At sukker giver smerter og allergi. Kropsholdning, at holdningskorrektion kan ændre psyken. At fod og håndstillinger kan afsløre ubalancer i kroppen. Indblik i hvordan kinesiologi kan bruges til at teste kroppen for så at sige alt.

 

At ubalancer i vores hjernehalvdelene giver en skæv krop. Læren om kroppens energisystemer og hjerneprogrammering til at være glad og stress frigjort og til få en bedre søvn. Medianbaner og meget mere, så spændende. En fed bog at have stiftet bekendskab med og en grundpæl i min verden nu.

 

Tine Nilson


 

Skriv dig på nyhedsbrevet og få kursusplanen med det samme, samt yderligere info om uddannelsen. 

Alkaline Living - fås både på dansk og engelsk

  

Køb bogen her

Klubben giver adgang til:

  • Over 50 instruktionsvideoer
  • Interviews med eksperter
  • Sammensæt dit eget program
  • Træning når det passer dig
  • Fit og slank!
Bliv medlem her

eller

Log ind


Anbefaling

Grethe

Du har virkelig ændret mit liv, og jeg vil til evig tid være dig taknemmelig! Fortæller vidt og bredt om Alkaline Living ugen på Kreta.

..
Læs flere anbefalinger
Anbefaling

Annette

Det har været dejligt at deltage i Alkaline kurset. Jeg trængte virkelig til en oplader og det kan jeg mærke er lykkes.

..
Læs flere anbefalinger
© 2015 Bettinna Delfs ApS. · CVR 31479703 · Alle rettigheder forbeholdes
SSL sikker betaling SSL sikker betaling